Daha İyi Sonuç Almak için Günün Hangi Saatinde Spor Yapmalısınız?

Sağlıklı bir yaşam için spor şart ancak uzmanlar spor yaparken dikkat edilmesi gerekenler konusunda uyarıyor. Bunlardan biri de sporu günün hangi diliminde yapmak gerektiği konusu. Gelin, birlikte kas geliştirmek ya da kilo vermek için ne zaman ve nasıl spor yapmalısınız, bir bakalım…

Kaynak: https://twitter.com/kardiyobey/status…

Spor yapın da, ne zaman ve nasıl yaparsanız yapın, dönemi bitti!

Uzmanlar sağlık açısından spor yaparken günün hangi zaman dilimini seçmelisiniz açıklıyor.

Doç. Dr. Muhammed Keskin Youtube kanalında “En iyi spor yapabildiğiniz spordur” diyor.

Eğer ağırlıklarla çalışıyorsanız ya da egzersizlerinizde güç arttırıyorsanız bunu yaparken sarfettiğiniz efora dikkat etmelisiniz. Bir anda 10 kilo dambıl kaldırmak ya da hiç spor yapmadıysanız vücudunuzu alıştırmadan ağırlık egzersizleri ile yormak oldukça zararlı olabilir.

Peki spor hangi saatlerde yapılmalı?

Spor aktivitesi üzerine yapılan çalışmalar incelendiğinde bazı araştırmalar sabah saatlerinde ve aç karnına spor yapmayı yağ yakımı açısından önerirken; bazıları ise akşam saatlerinde daha çok fayda görebileceğinizi söylüyor.

İkindi vakti ve akşam saatlerine doğru yapılan egzersizler büyük fayda sağlıyor.

Doç. Dr. Keskin yapılan çalışmalar ışığında kendi araştırmalarına göre spor için öğleden sonra 2 ila 6 arasını öneriyor.

Neden 14:00 – 18:00 arası spor yapılmalı?

Bunun en önemli nedenlerinden biri ise oksijen kullanma kapasitesinin günün ilerleyen saatlerinde artış göstermesi. Bu da az harekette bile daha fazla yağ yakmanızı sağlıyor. Oksijeni iyi kullanıyor olmak kasların gelişimi ve hareket sonrası iyileşmeleri hızlandırır.

Gün içerisindeki vücut ısısı akşam saatlerine doğru artar.

Bu da egzersiz öncesi ısınma süresini azaltır ve daha iyi yağ yakımını sağlar. Böylece sakatlanma riski de daha düşük olabiliyor.

Egzersize karşı vücudunuz daha hızlı tepki veriyor.

Öğleden sonra yapılan yağ yakıcı egzersizler daha çabuk etki gösterebiliyor. Vücut uyanık olduğu için egzersiz yaparken daha iyi performans gösterir.

İnsülin hassasiyetini arttırıyor.

Bu aralıkta yapılan egzersizler şeker ve diyabet gibi rahatsızlıklardan bünyeyi koruyor.

Fakat bu zaman dilimi hafif egzersizler ya da yürüyüşler için geçerli değil.

Eğer egzersizlerinizde ve kardiyo antrenmanlarınızda hafif bir spor yapmayı tercih ediyorsanız günün dilediğiniz vaktinde yapmanızda bir sakınca yok.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir